Czy współpraca zawsze musi być głośna?

Czym w Twoich oczach jest współpraca? Czy to wspólna praca nad osiągnięciem wspólnego celu? Wymyślanie nowych pomysłów? Czy to burza mózgów?

Współpraca to wszystkie te rzeczy, ale istnieje jedno powszechne błędne przekonanie, które często idzie w parze z tym terminem.
Czy myślisz, że współpraca zawsze musi być werbalna i głośna? Czy siedząc wokół nowoczesnych mebli biurowych do współpracy, musisz krzyczeć, aby Cię usłyszano? Czy trzeba wywoływać gwar, aby wpadać na nowe pomysły?

Nie, współpraca nie zawsze musi być głośna i werbalna, może być cicha, może odbywać się wirtualnie i może być elastyczna na wiele innych sposobów.

Prawda jest taka, że słowo "współpraca" obejmuje szeroki zakres małych tematów. W rzeczywistości współpracujesz z kimś, gdy wysyłasz e-maile na ten sam temat, a to nie jest szczególnie głośne! Oczywiście współpraca może być dość hałaśliwa, zwłaszcza gdy wszyscy siedzą na krzesłach w sali konferencyjnej i wymieniają się pomysłami, omawiając każdy z nich i jego zalety.

Jednak w gruncie rzeczy współpraca polega na wspólnym działaniu, a to nie zawsze musi być głośne. Zachęcanie do współpracy w miejscu pracy oznacza po prostu przełamywanie barier i tworzenie zespołów. Budki i ścianki działowe w biurach mogą być wykorzystywane do tworzenia stref w przestrzeni, ale warto pomyśleć o zbliżeniu stołów, stworzeniu stref przerw i umożliwieniu ludziom swobodnej rozmowy o swoich pomysłach, czy to głośno, czy na swój własny, cichy sposób.

Czym dla Ciebie jest współpraca?

Story Page